tisdag 23 oktober 2018

Pokaltävlingen Örebro 2018












Då var sista tävlingen för i år  avklarad i Örebro 29-30 september, några deltagare kunde tyvärr inte komma ibland finns ju annat att göra än köra "linbil"😀
Vi var 22 deltagare med 29 bilar till start en del kom på fredagen för lite testkörning att hitta rätt nål inställning men lördag morgon bjöd på frostgrader så det blev att skruva på nålen igen, starten flyttades fram till kl 11 i hopp om lite varmare väder.
Åke Ekstrand visade återigen en suverän körning i 1,5cc och vann med 243,820km tätt följd av Anders Martinelle 240,673 Boris Åström slog rekord med att köra 201,089km på bara fälgen var nog lite för små däck på den rundan😏
Vår vän från Norge Torbjörn Johannessen testade pipor m.m i 2,5cc och det blev som vanligt kan man väl säga "Kom sågs och segrade" med 275,431km  Leif Persson verkade ganska nöjd med resultatet 241,422km med sin nya "GADO" 2,5cc.
I 3,5cc klassen visade Kenth Jansson att han är på väg uppåt med 287,340km  bästa körning i år på hemmaplan, även Boris Åström fick till en ganska hyfsad körning med sin nya 3,5cc trots strul med av stängaren som "stängde" av sig själv, när det felet är avhjälpt då blir det fart i grejorna.
I 5cc var det Ulf Ek med 293,762km som tog 1:a platsen, Anders Martinelle fick till 4a bra körningar med sin OPS bil 276,450km gav en 2:a plats jag själv Owe Holmstedt fick bara till en runda 271,887km med min OPS och kom 3:a, Richard Helander kom 4:a med sin OPS 253,528km Nu är OPS bilarna på gång!!!
10cc var det Mats Böhlin som tog segern tätt följd av Nils Björk och Lars Wahlund.

Lite surt på årets sista tävlingen var att det hotell som de flesta brukar bo på var fullbokat så det blev ingen gemenskap på kvällarna med mat o dryck och sedvanligt prat och diskussioner hur man skall göra o inte göra. Alla bodde på olika hotell i Örebro.                                           
 
Foto: Karl-Arne Karlsson & Owe Holmstedt                                                         Resultat: HÄR

1,5cc 
2,5cc


       
3,5cc
 
3b
      Bilder
        HÄR
5cc



 



                                                   


                                                                                  
                                                                           









   


                      
            
                                                                                                                                

           
      
                                                                                           

                                                   
     




   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar