lördag 27 oktober 2018

Inför 2019




Ihopsatt och klar för race
Nytt kugghjul och axel

                                                                                                       

Vid första tävlingen i år blev det motor krasch och kugg ras i min nya bil, det skulle visa sig att hitta nytt drev till växelboxen var svårare än jag trodde kontaktade tillverkaren men fick egentligen inget svar om det fanns eller inte.
Det fanns på närmare håll, vid årets sista tävlingen kom Ulf Ek
med några kugghjul och axel undrade om de skulle kunna passa min växelbox, det visade sig att det var exakt samma drev och axel som jag sökte. Tack Ulf ! för detta. Nu har jag satt ihop bilen med nya delar i växelbox och motor. Bara att invänta nästa säsong.

Har även satt ihop 4 st reservmotorer med nytt foder/kolv och med lite olika avgastider, kompression, nya toppar för konisk glödplugg. Blir lite att testa

   
                                                                                       

 

Jag har gott om reservdelar! 

                                                                      





        




1 kommentar:

  1. A. Do you have racing engine and mini pipe for sale
    B. Do you have mini pipe only for sale
    c. how do I get in contact with the Helander
    I purchased a 10cc open wheeled car with unusual bridal. the car looks like a Fryco with wheels out froint.
    Pan has too many cracks. Could you ask if they have the mold and could make me another please?
    Thanks,
    Steve Morse
    Best email is: trackit@hotmail.com

    SvaraRadera