onsdag 29 november 2017

Min nya OPS 5cc

Jag har funderat länge på att ha något nytt till nästa säsong, vid pokaltävlingen i Örebro köpte jag en Ulf Ek/Åke Ekstrand gjutning av Karl Arne Karlsson som han gjort lite fräsarbeten på, inklusive Denneler box och framhjul.
Eftersom jag själv inte har möjlighet att göra större fräsarbete så fick Ulf Ek färdigställa den, med framvagn, tank, några nya balanshjul, pipfäste, handtag m.m. och i mitten av november blev den klar, bra jobbat Ulf!
Nu är det bara slipning och polering av botten och en kaross som skall tillverkas i kolfiber, men pluggen tar ju en stund att göra så lite jobb har jag i vinter. Får hoppas på bra fart i denna skapelse nästa år.2017

Owe Holmstedts EKO OPS 5cc









                                                  
 Owe Holmstedts nya OPS bil (EKO) byggd av Ulf Ek

                                     

1 kommentar: